İskenderun Körfezi, hayalet gemiden kurtulacak mı?

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, liman ve sahillere terk edilmiş batık veya yarı batık gemilerin temizlenmesine yönelik çalışmaların başladığını söyledi.  Bakan Arslan, halk arasında ‘hayalet’ olarak adlandırılan söz konusu gemilerin sahiplenilmediğini ve hukuki işlemlerinin uzun sürdüğünü, geçmişte bürokrasiyi kaldırmaya yönelik çalışmalardan da sonuç alınamadığını vurgulayarak, süreci hızlandırmak amacıyla Türk Ticaret Kanunu’nun ilgili maddelerinde değişiklik yapıldığını ifade etti. Bakan Arslan, bakanlığı ile Çevre ve Şehircilik Bakanlığının sinerjiyle çalışması neticesinde bu kapsamdaki tüm gemilerin sahillerden hızla temizleneceğini söyledi.

Bu bağlamda İskenderun Körfezi’nde 4 yılı aşkın bir süredir demirli bulunan ‘Aqva Hercules’ adlı İngiliz bandıralı, 33 bin grostonluk geminin de körfezden çekilmesi için de umut doğdu. Uzun zamandır İskenderun Körfezi’nde sürüklenen ve kimi zaman sahile yakınlaşan, kimi zaman ise uzaklaşan hayalet gemi, İskenderun’da 10 Temmuz 2013 tarihinde Mısır’ın Port Said limanından gelmiş şirket alacaklarına istinaden başlatılan haciz işlemleri neticesi bağlatılmıştı.  Limandaki gemiler ve deniz trafiği için de tehlike arz eden 320 yolcu, 185 TIR ve 62 soğutuculu araç taşıma kapasiteli hayalet geminin de bu düzenleme kapsamında limandan çekilip çekilmeyeceği  de merakla bekleniyor..

Yetki liman başkanlıklarında

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, ayrıca karaya oturan batık veya yarı batık gemilere ilişkin tedbirlerin alınması ve satışı dahil gerekli işlemlerin yapılması yetkisinin liman başkanlıklarına verildiğini anımsatarak, “Bu kapsamda liman başkanlıklarımız tarafından hemen 25 gemi hakkında işlem başlatıldı ve 2 geminin icraen satışı tamamlandı. Yıl sonuna kadar büyük bölümünün sökülmek üzere satışının yapılmasını planlıyoruz. Böylece hem denizlerimizi hem de çevremizi temizlemiş olacağız” dedi.

Milyarlarca dolarlık değere sahip atıl durumdaki gemilerin, gemi sahiplerine de yük olduğunu ve ihtilaflar nedeniyle limanlarda çürümek zorunda kaldığını söyleyen Bakan Arslan, “Tamire değmez” gözüyle bakıldığı için çürümeye terk edilen bu tarz gemilerin hem çevreye zarar vermeden hem de değerini kaybetmeden sökülerek satılabileceğini dile getirerek “Böylece söz konusu gemilerin ekonomiye kazandırılmasıyla hem ülkemiz hem de firmalar milyarlarca liralık zarardan kurtulacak. Gemilerin çevresinde oluşturduğu tehlikeler de bertaraf edilmiş olacak” dedi.

 

 

 

Bir cevap yazın