Ekmar Limanı’na nihai karar!

Ekmar Denizcilik ve Gemi Acentalığı A.Ş. tarafından İskenderun Organize Sanayi Bölgesi sınırları içerisinde yapılması planlanan “Ekmar Limanı’nda Rehabilitasyon Projesi” ile ilgili nihai ÇED Raporu kabul edildi. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’na sunulan ve ÇED  Raporu İnceleme Değerlendirme Komisyonu tarafından ÇED Yönetmeliği’nin 12. Maddesince incelenip, değerlendirme süreci sona erdirilen rapor yeterli bulunarak, nihai ÇED Raporu olarak kabul edildi.

Rehabilitasyon projesi kapsamında 22 bin 87 metrekare Kazıklı İskele yapılarak mevcutta bulunan 9 bin 913 metrekare iskele ile birlikte toplam iskele alanı 32 bin metrekareye çıkarılacak. Mevcutta dolfen hariç 23 metre genişliğinde 431 metre uzunluğunda bulunan iskelenin 40 metre genişliğe ve 800 metre uzunluğa çıkarılacağı belirtilirken, son şekli verilen raporda proje detayları şöyle yer aldı, “İskelenin uç kısmına da 158 m2 alana dolfen ve kedi yolu (10 m x 10 m dolfen alanı, 40 m x 1,45 m kedi yolu ) inşa edilecektir. 124.546 m 2 Geri saha Dolgu Alanı yapılarak 79.711 m2 olan Geri Saha Dolgu alanı 204.257 m2 ’ye çıkarılacaktır. Ayrıca 723 m² Yaya yolu yapılacak olup gerektiğinde bakım ve servis yolu olarak kullanılacaktır. Diğer taraftan, mevcut Toprakkale-İskenderun Demiryolu Hattı için 31 metrelik demiryolu koridor genişliğinin sağlanması amacıyla 9.131 m² koruma kuşağı düzenlenmiş olup ayrıca 18.937 m2 ‘lik kısımlar ise şev olarak düzenlenmiştir. İskele alanı, dolfen alanı, geri saha dolgu alanı, yaya yolu alanı, demiryolu hattı için koruma kuşağı alanı ve şev alanları dahil toplam planlama alanı 265.206 m2 olacaktır. Yılda 600 – 700 adet Maksimum 200.000 DWT kapasiteli kuru yük gemilerinin yanaşması, yıllık 20.000.000 ton elleçleme kapasitesi olacaktır.”

Bir cevap yazın