5 ili direkt, 50 ili dolaylı ilgilendiren 818 kilometrelik Karadeniz- Akdeniz Otoyolu Projesi’nin yılsonuna kadar tamamlanması hedefleniyor. Karadeniz ile Akdeniz kara yolu bağlantısını 6 saate düşürecek olan yol Ordu, Sivas, Kayseri, Kahramanmaraş, Adana ve Hatay il sınırları içinden geçip, Karadeniz’in kapılarını İç Anadolu ve Akdeniz’e bağlayacak.
Yol yapımı kaç kez başladı, durdu
İlk kez Osmanlı Padişahı Sultan Abdülaziz döneminde ‘Dereyolu’ olarak gündeme getirilen yol, 2’nci Abdülhamid tarafından Fransız mühendislere çizdirilmiş, projenin temeli ise 1929 yılında Ordu’da atılmıştı. 1933 yılında güzergah tartışmaları nedeniyle durdurulan proje çalışmaları 1970’li yıllarda yeniden gündeme gelmiş, ancak bu kez Sovyet işgalinde tankların Karadeniz’den İç Anadolu’ya kolayca ulaşmasını sağlayabileceği gerekçesiyle durdurulmuştu. Rafa kaldırılan proje, 2004 yılında Ordu’nun Mesudiye ilçesi Topçam Mahallesi’nde yapımına başlanan Topçam Barajı ve Ulaşım Yolları adıyla yeniden gündeme gelmiş ve 145 yıllık rüya olan Karadeniz- Akdeniz Yolu’nun yapılması için 2008 yılında ihale yapıldı. Projenin tamamlanmasıyla, 121 kilometrelik Ordu- Mesudiye yolu 88 kilometreye, 2,5 saatlik Ordu- Mesudiye yolu 1 saate inecek, tünel ve viyadüklerle Ordu- Sivas arası ulaşım 2 saate, Ordu- İskenderun ise 6- 7 saate düşecek.
İhracatçılar Karadeniz’e kolay ulaşacak
Ordu Ticaret ve Sanayi Odası (OTSO) Başkanı Servet Şahin, Karadeniz-Akdeniz Yolu Projesi’nin 50 ili ilgilendirdiğini belirterek, projenin bu yıl tamamlanmasıyla büyük avantaj sağlanacağını söyledi. Yolun, özellikle Akdeniz ve İç Anadolu Bölgesi’ndeki ihraç ürünlerinin Karadeniz’e ulaştırılmasında büyük kolaylık sağlamasının yanısıra ülke ekonomisine de önemli katkılar sağlayacağını anlatan Şahin, “Akdeniz ve İç Anadolu’dan kara yoluyla Ordu’ya ulaşan ürünler sanayicilerimiz tarafından Karadeniz’e kıyısı olan ülkelere daha kolay şekilde ulaştırılmış olacak. Ticarette en önemli şey ulaşım. Bu yol en verimli, en kısa yol olacak. Bizim için Ordu- Giresun Havalimanı’ndan sonra en önemli proje. Hatta havalimanından daha önemli proje. Bu yol bittiğinde Sivaslı Ordu’da denize inecek. İhracatçılarımız Karadeniz’e kıyısı olan ülkelere daha kolay ulaşacaklar. Daha önce 12 saat gidilen yol 6 saatte Karadeniz’i Akdeniz’e bağlayacak. Çalışmalarda Ordu-Mesudiye arasında 10 kilometrelik bir alan kalmıştı, tünelde çalışma sürüyor. Sivas tarafından çalışma kalmadı, inşallah yıl sonuna tamamlanacak” dedi.