Valiliğin halka ‘Açık Kapı’sı var!

Hatay Valiliği, vatandaşla en üst düzeyde iletişimin kurulması, taleplerinin etkin ve hızlı bir şekilde alınarak takip edilmesi ve uygulamaya konulması amacıyla uygulamaya başlayan “Açık Kapı Milletin Kapısı’ projesinin işleyişini hatırlattı.

Vatandaşların istek, şikayet ve önerilerini kurum kurum dolaşmadan “Açık Kapı” vasıtasıyla birinci ağızdan direk olarak veya internet üzerinden Valiliğe bildirebileceklerini anımsatan duyuruda şu ifadelere yer verildi: “Açık Kapı Projesi: Valiliklere yapılan başvurulara ilişkin iş ve işlemlerin hızlı ve etkin bir şekilde sonuçlandırılmasını temin etmek; sunulan hizmetlerde vatandaş memnuniyetini artırmak, kronikleşmiş sorunlara çözümler üretebilmek, talep ve beklentilerin analiz ve raporlamalarının yapılarak, oluşturulacak yeni yönetim politikalarına ve hizmet sunum tekniklerine esas olmak üzere anlamlı veriler haline getirilmesini sağlamak amacıyla İçişleri Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı tarafından geliştirilmiştir.

Açık Kapı projesinin ilk etap uygulaması 15 Aralık 2017’de 15 ilde başlamış; Valiliğimizde ise 3. Etap uygulamasında; yani 15 Mart 2018 tarihinde 5 personelle faaliyete başlamıştır.

Vatandaş, Açık Kapı Birimine şahsen müracaat edebileceği gibi “Açık Kapı” mobil uygulaması veya http://www.acikkapi.gov.tr/ adresinden başvuru ve başvuru takip işlemlerini gerçekleştirir.

Açık Kapı Sistemi kullanan kurumlara; kurum ve kuruluşların vatandaş taleplerine hızlı bir şekilde ulaşabilmesine olanak sunmaktadır.

Açık Kapı Sistemi kullanan vatandaşlara; İstek ve taleplerinin hızlı bir şekilde kayda alınması, yapılan başvuruya ait tüm süreçlerin online olarak takip edilebilmesi, iletilen taleplere hızlı ve etkin cevap alınması vb. faydalar sağlamaktadır.”

 

Bir cevap yazın