İştahınızın ‘Kurban’ı olmayın!

Yayınlanma Zamanı : 16 Temmuz 2021 Saat: 11:32

İştahınızın ‘Kurban’ı olmayın!

İskenderun Palmiye Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Ecem Boran Kın, Kurban Bayramı’na sayılı günler kala, hem beslenme konusunda uyardı, hem de etlerin doğru bir şekilde saklanması ve pişirilmesi hakkında püf noktalar verdi. Bayramın et tüketiminin artacağı bir dönem olduğundan sebze tüketiminin ihmal edilmemesini tavsiye eden Kın, gıda güvenliği ve lezzetini korumak için büyük önem taşıdığını ifade etti. İşte, Diyet Uzmanı Ecem Boran Kın’dan bayramda beslenme tavsiyeleri:

Kurban eti nasıl saklanmalıdır?

Etler kolay bozulabilen ve bu bozulma sonucunda sağlık üzerinde sorun yaratacak küfün, toksin gibi maddeler gelişmesine sebep olabilecek besinlerdir. Bunu önlemek ve etin maksimum lezzetini korumak için etlerin doğru depolanmasına dikkat edelim. Öncelikle parçalar haline getirilen kurban etleri güneş görmeyen serin bir ortamda, 3-4 saatlik bir süre zarfında bekletilerek, oluşacak ölüm katılığı önlenmelidir. Sonrasında etin olgunlaşması için 1 gün buzdolabında tutulabilir. Kurban etinin buzdolabında dayanma süresi ortalama 2-3 gündür. Kıyma haline getirilen etler için ise 1-2 gündür. Etlerin uzun süre muhafaza edilebilmesi için buzlukta -18 derecede dondurulmuş olarak saklanması gerekir. Etler bütün olarak değil kullanılacak miktarlarda küçük parçalara bölünüp, buzdolabı poşetlerinde, derin dondurucularda maksimum 4-6 ay saklanabilir. Tekrar pişirmek istediğimizde buzdolabında 6-8 saat bekleterek çözdürmeniz gerekir. Sıcak suyun altında ve oda ısısında bekletme gibi uygulamaların bakteriyel açıdan büyük bir risk oluşturacağı unutulmamalıdır.

Et nasıl pişirilmelidir?

Pişirme yöntemi, etin tüketim kalitesini etkileyen en büyük etmenlerden biridir. Eti en sağlıklı pişirme yöntemi ilave yağ kullanmadan haşlama, buğulama gibi yöntemlerle kısık ateşte uzun sürede pişirmedir. Kızartma ve mangal gibi pişirme yöntemleri yüksek miktarda besin ögesi kaybına neden olduğu için sağlık açısında çok önermemekteyim. Ancak mangal tüketmek isteyen bireyler mangal ateşi ve etler arasında 15-20 cm lik bir mesafe bırakmalıdır.

Eti bol sebze ile tüketin

Kurban bayramı et tüketiminin çok sık olduğu günlerdir. Bu nedenle sebze tüketiminin de ihmal edilmemesi için et yemeklerimizin yanına domates, salatalık ve bol yeşilliklerden oluşan bir salata ilave etmekte fayda var. Bunu yanında etleri içerisine bol sebze ilavesi ile sote şeklinde pişirseniz daha kolay porsiyon kontrolü sağlamış olursunuz.

Kronik hastalığı olanlar dikkat!

Özellikle kolesterol, kalp-damar, diyabet ve hipertansiyon gibi kronik hastalığı olanlar için porsiyon kontrolü yapmak çok önemlidir. Kavurma gibi doymuş yağ içeriği yüksek olan besinler kan yağlarının artışına neden olacağı için porsiyon kontrolü ve tüketim sıklığına dikkat edilmelidir. Hipertansiyon hastaları çay, kahve ve soda gibi içecekleri kontrollü tüketmelidir. Diyabet hastaları için riskli besinler ise bayramlarda ikram edilen tatlılar.

Seçimlerini şerbetli tatlılardan değil de sütlü tatlılardan yana kullanmaları daha sağlıklı bir bayram geçirmeleri için faydalı olacaktır.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

error: \"İnternet sitemizde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı İmtiyaz Sahibi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez.\"