Kendi iç dünyasını keşfedip yöneten bir öğretmen, dış dünya ile olan bağ ve ilişkilerinde daha ussal ve yaratıcıdır. Olayları, olguları, durumları değerlendirirken normatif değildir, olamazda… Oysa öğrencilerin çocukluk çağındaki tutumları, kişilikleri, yön eğilimleri, hep renk renk desen desendir, eğitici öğretmen yüreğinin sıcaklığında, zihinsel berraklığında…
Aslında öğretmen yatay ve dikey boyutlarının çözümlemesinin rasyonel ve reel göstergesidir, kendisidir, kimliğidir, düşsel perspektifin gerçeklikle buluşma noktasının öğrenci üzerindeki izdüşümüdür. Amacı ve inancını toplumsal beklenti, değişen ve dönüşen koşullar ışığında, gücünü çocukların renkli ve parıltılı bakışlarıyla gülüşlerine düşen insancıl eğitim cemresinden alarak biçimlendiren bir öğretmen prototipidir Gürcan ÖZDEMİR.
Tam bir eğitim dervişidir. Mesleğinin kutsallığını ince zeka ışıltılarıyla zenginleştiren, çocuklara sorgulama ana teması altında özgürleşme, yaratıcı ve çözümleyici düşünme becerilerini kazandırma, onların ruh ve düşsel dünyalarını zenginleştiren, düşüncelerini insancıl eksene oturtan, düşündükçe özgürleşen, özgürleştikçe üreten, ürettikçe mutlu olan öğrenciler; onun amaç kompozisyonunun renkli, canlı ve vaz geçilmez albümüdür. Anadolu toprağının verimliliğini, dost ve kardeşlik üreten özelliğini, kadim dostluk kültürünü, tarihi ve doğal mirasa bağlılığını inanca dönüştüren, öğrencisini dört duvarla sınırlı sınıf ortamından alıp, olay ve konuları onlarla birlikte bir düşünce, görüş zenginliği ve çeşitliliğiyle ruhsal ve zihinsel olarak, farklı öğrenme yöntem ve tekniklerine bıkmadan usanmadan yolculuk yaptırıp, her çocuk özeldir, anlayışını bilinçlere kazıyan bu eğitim dervişi; eğitim ve öğretim hakkındaki görüş ve düşüncelerini, yaratıcı ve eleştirel bir aklın sentezi şeklinde sürekli olarak yerel bir gazete de dile getirmektedir Gürcan öğretmen…
Çağdaş eğitim ve masum birey kompozisyonunda, etnik, dinsel, bölgesel ve ırksal çağdışı uygulamaları toptan ret eden, eşitlikçi, özgürlükçü, adil ve ahlaki bir eğitim konseptinin, barışık, özdeş ve birlikteliğidir. Eğitimi, çocukları ve öğretmeni modası geçmiş, dünde kalmış eğitim paradigmalarıyla terbiye etmeye kalkan, anlayışa karşı, bilimsel, ahlaki, doğru ve gerçek eğitimi öne yerleştiren, yeni bir ufkun adıdır Gürcan ÖZDEMİR.
Yapıcıdır, yaratıcıdır, barışçıdır, yenilikçidir, üretkendir, derinliktir, gizemdir, felsefe ve mücadeledir, yani bir öğretmenden çok daha fazlasıdır. Kamusal eğitimin, piyasacı eğitim haline gelmesine, haksızlığa, yolsuzluğa, yoksulluğa, kimsesizliğe, çaresizliğe ve ahlaksızlığa karşı tüm yalınlığıyla direnmenin adıdır.
Bayrağın dalgalandığı her vatan coğrafyasında, umut arayanların, geleceği kollayanların, çıkış için mücadele edenlerin yoldaşı olan eğitim dervişi, hırs ve ihtiraslara karşı olumlu tutum ve davranışı, öz değerlere olan saygısı, eklektik ve yapıcı düşünce tarzı ile eğitimin uygarlığa açılan kapısı olmuş, ayı, yıldızları, güneşi ve kısacası evreni, dayanılmaz düşsel gücüyle fethetmenin, düşlerinden düşüncelerine, düşüncelerinden yüreğine, yüreğinden öğrencilerinin yürek ve zihinlerine akan aydınlık yarınların, geleceğe olan taze ve diri umutların, eğitim meşalesindeki kavrayan elidir. Dokunandır, yönlendirendir, gösterendir geleceği körpe dimağlara Atatürk ‘ün yolunda ve ışığında…
Bir bilen değil, yaşam ve zamanını sahaflarda, kitap sayfaları arasında geçen gerçek bilgedir. Eğitim felsefesini yol üstü yönlendirici işaret olarak belirleyen derin ve özlü bir uğraşın, özgül yapılanması içinde, özge bireyler yetiştirme hedef ve amacını, sağlam bir karakter koyarak, yalpalanmadan, sarsılmadan, yıkılmadan direnç ve inanç kararlılığıyla, köhne eskimiş, çürümeye yüz tutmuş bir eğitim anlayışına ap açık meydan okuyandır.
Kimliği öğretmen, karakteri eğitimci, özü ise eğitim dervişi, selam olsun can dostuma…