OYAK, yatırım için elini taşın altına koydu!

Türkiye’nin demir – çelik lokomotifi İSDEMİR’i bünyesinde barındıran OYAK, dünyanın en köklü ve en büyük denizcilik şirketlerinden olan Japon devi Nippon Yusen Kaisha (NYK Line) ile 110 milyon dolarlık ‘otomotiv odaklı Ro-Ro limanı’ yatırımı OYAK Port için imzayı attı. Kocaeli Körfezi’nde yer alan arazide, standartlarıyla ve kapasitesiyle dünyanın sayılı limanları arasına girecek olan uluslararası standartlardaki limanın inşaatı 2018’de başlayacak olup, 2019’da hizmete girmesi planlanıyor.

Otomotiv sektörü dünyaya açılacak

Yükselen otomotiv ihracatı hacminin yarattığı yeni ihtiyaçları ve talepleri karşılayacak olan OYAK Port, uluslararası lojistik trafiğinin merkezi olacak. Yaklaşık 500 kişiye istihdam alanı yaratacak olan ve uluslararası otomobil markalarının ihracat ve ithalat kapısı konumuna gelecek liman, Kocaeli’ne bağlı Körfez ilçesinin Yarımca Bölgesinde 235 bin metrekarelik alan üzerine inşa edilecek. Yıllık 780 bin araç elleçleme kapasitesiyle sadece otomotiv sektörüne hizmet verecek olan limanın, Türkiye’nin 1 numaralı ‘otomotiv odaklı Ro-Ro limanı’ olması hedefleniyor.

Otomotiv lojistiğinin rotası değişecek

OYAK Port’un doğu – batı arasında lojistik dağıtım merkezi (hub) olacağını söyleyen OYAK Genel Müdürü Süleyman Savaş Erdem, “Uluslararası otomotiv ticaretinin liderleriyle yaptığımız görüşmeler neticesinde, yüzde 21’lik payla ihracat lideri olan otomotiv sektörünün, küresel standartlarda ve yüksek kapasiteli bir limana ihtiyacı olduğunu gördük. Ülkemizin ihtiyaçlarına yönelik yaptığı yatırımlarla tanınan OYAK, her zaman olduğu gibi yine elini taşın altına koydu ve bugün ülkemize yeni bir katma değer sağlayacak olmanın onurunu yaşıyoruz” dedi.

“Çağın ‘İpek Yolu’ olacak”

Türkiye’nin geleceğine güvendiklerini ve yatırımlara hız kesmeden devam edeceklerini söyleyen Erdem, “Nippon Yusen Kaisha gibi uluslararası lojistik sektörünün itibarını yükselten, güçlü ve güvenilir bir firmayla işbirliği yapmak bizi gururlandırıyor. Birlikte hem Türkiye hem de küresel lojistik ağı adına başarılı bir işe imza atacağız. Nasıl ki İstanbul Yeni Havalimanı ile gerek ülkemiz gerekse bölgemizde havacılık sektörünün seyri değişecek ise OYAK Port ile de uluslararası otomotiv lojistiğinin rotası değişecek. NYK Line ile birlikte sadece bulunduğumuz coğrafyanın değil, dünyanın sayılı limanlarından birini inşa edeceğiz. OYAK Port, otomotiv sektöründe, bulunduğumuz çağın ‘İpek Yolu’ olarak anılacak” şeklinde konuştu.

“OYAK ile işbirliğinden mutluyuz”

“Nippon Yusen Kaisha olarak dünyadaki 17’nci otomotiv limanımızı Türkiye’de inşa etmekten dolayı heyecanlıyız” diyen NYK Line Otomotiv Grup Başkanı Koichi Chikaraishi, 2014 yılından bu yana yatırım amacıyla Türkiye’de partner aradıklarını ve iki yıl süren görüşmelerin ardından OYAK ile masaya oturduklarını söyledi. Chikaraishi, “OYAK’ın Türkiye’nin en köklü ve güçlü gruplarından biri olması bizi çok etkiledi. Bugün bu sözleşmeyi imzalamaktan dolayı gururluyum. OYAK Denizcilik ve Liman İşletmeleri AŞ ile somut olarak bugün başladığımız işbirliğimizin güçlenerek devam etmesini diliyorum” dedi.

OYAK Port – Teknik Özellikler:
Elleçleme kapasitesi : Yıllık 780 bin araç
Toplam Liman Alan : 235 bin m2
Rıhtım Uzunluğu : 539 m
Deniz derinliği : 12-14 metre
Açık Park Alanı Kapasitesi : 7639 araç
Kapalı Katlı Otopark Kapasitesi : 8154 araç
Güvenlik : OYAK Savunma ve Güvenlik Sistemleri AŞ
7/24 Hizmet süresi

 

Bir cevap yazın