Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Öntürk, şehrin alt ve üst yapısını yeniden inşa sürecinde on dört farklı noktada aynı anda asfalt seferberliği başlattı. Hatay –İstanbul mesafesinde 1000 km. asfalt yol çalışmasını bir yıllık planlamasına dahil ettiğini aktaran Başkan Öntürk, hükümetin de desteğiyle depremin yıldönümü olan 6 Şubat 2025’e kadar çok farklı bir Hatay yaratacaklarını söyledi.
Habertürk’e konuk olan Başkan Öntürk, canlı yayında yaptığı açıklamada Ulaştırma Bakanlığı’nın destekleriyle Belen – Antakya Otoyolu projesinin yanısıra, Serinyol-Madenli yolunu da açarak Belen Geçidi’ni rahatlatmayı hedeflediklerini belirterek, Hassa Tüneli, Samandağ-Arsuz yolu revize çalışması gibi ulaşım adına çok ciddi projeleri 5 yıl içerisinde bitirmeyi hedeflediklerini vurguladı.
Hatay büyük bir şantiyeye döndü
Hükümetin konut ve altyapı çalışmalarını sürdürdüğünü, Hatay’ın bu çalışmalarla büyük bir şantiyeye döndüğünü ve Büyükşehir Belediyesi’nin de entegre şekilde hizmetlerini sürdürdüğünü belirten Başkan Mehmet Öntürk “Cumhurbaşkanımıza çok teşekkür ediyorum. Hatay’ın üzerinden elini çekmiyor. Bir an önce vatandaşımızı eviyle, işiyle kavuşturmak için var gücümüzle çalışıyoruz” dedi.
HBB’yi büyük bir borç yüküyle devraldıklarını ve 3 ayda 8 Milyar Liralık borcun 4.2 Milyar Lirasını ödeyerek mali yapıyı düzenlediklerini ve idari bir yapılanma süreci yaşandığı belirten Öntürk, hızlı bir şekilde sahaya indiklerini, sosyal tesisler anlamında kreşinden plajına varıncaya kadar çok ciddi yatırımları hayata geçirdiklerini ifade etti.
14 ayrı noktada asfaltlama çalışmalarına başladıklarını ve 1000 km asfalt serimi yapacaklarını açıklayan Büyükşehir Başkanı Öntürk, “Bu çok ciddi bir rakam. Hatay’dan İstanbul’a kadar bir mesafede yol yapıyoruz ve bunu on dört noktada aynı anda başlattık. Bu hizmetleri yaparken nasıl atalarımız geçmişte seksen beş yıl önce bu şehirde birlik beraberlik içerisinde kardeşçe karar alıp ana vatana katıldıysa biz de bu şehri 6 Şubat’tan sonra ayağa kaldırmak için 15 ilçe belediyemizle beraber yaklaşık 1000 km yol yapıyoruz şu an” diyerek, ayrım yapmadan hizmetleri sürdüreceklerinin altını çizdi.
6 Şubat 2025’te çok farklı bir Hatay olacak
Hatay’ı yeniden ihya ve inşa sürecinin kolay olmadığının ve itirazlarla beraber yaşanan hukuki süreçlerin altını çizen Öntürk, “Vincinden iş makinesine kadar Türkiye’nin birçok ekipmanı Hatay’da hizmet verdi. Yabancı basın şehrimize geldiğinde şaşkınlıkla ‘Bunu nasıl başardınız?’ diye soruyor ve gıptayla bakıyor” diyerek depremin yıl dönümünde çok farklı bir Hatay olacağını vurguladı.
Türkiye’nin en büyük tünelleri Hatay’a
Öntürk “Depremden hemen sonra Sayın Cumhurbaşkanımızın talimatıyla otoyolun Antakya’ya gelişiyle ilgili çalışmalar başladı. Yine Hassa Tüneli’nin ihalesi yapıldı. Havaalanının ihalesi yapıldı. Bunlar üç tane çok büyük proje. Belki de Ulaştırma Bakanlığı’nın yaptığı yatırımların tamamından daha fazla bir yatırım buraya yapılıyor. Hassa Tüneli’nde 60 ve Belen Sarımazı Tüneli’nde yaklaşık 20 km. kazı yapılacak. Bunlar Türkiye’nin en büyük tünellerinden biri olacak. Büyükşehir olarak bu yollara alternatif yol çalışmaları başlattık. Samandağ-Arsuz yolunu kısa sürede bitirip, Belen Geçidini bypass edecek, Atik-Sarımazı ve Gedik Bölgesinden İskenderun’a inecek bir yol çalışmasını da Ağustosun ilk haftası tamamlayacağız” dedi.
Büyükşehir Başkanı Öntürk 4 ilçede altyapı ihalelerini yaptıklarını, diğer ilçelerin ihalelerinin de birkaç ay içerisinde yapılacağını belirterek, “Hatay’da altyapısıyla üstyapısıyla, sanat yapılarıyla, yollarıyla yeniden bir şehir inşa ediyoruz. Şehrimizi inşa ederken de master planlarıyla, imar planlarıyla gelecek elli yıla hitap eden bir Hatay’ı ayağa kaldırmak istiyoruz. Bunun planlaması ve çalışması içerisindeyiz” dedi.