‘HayatHatay’ ürünleri Interfresh Eurasia Fuarında vitrine çıktı!

‘Afette Hatay Modeli’ kapsamında Hatay Valiliği’nce hayata geçirilen HayatHatay Üst Markası Interfresh Eurasia İzmir 2025’te yoğun ilgi gördü. Hatay Büyükşehir Belediyesi ve Hatay Valiliği’nin tarımsal üretimden kadın kooperatiflerine uzanan geniş bir vizyonla yeraldığı fuarda bu yıl Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti partner ülke, Hatay ise partner şehir olarak yeraldı.

Hatay Büyükşehir Belediyesi (HBB) Tarımsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı’nın  “Hatay Tarımla Ayağa Kalkıyor” sloganıyla fuarda kurduğu stantta Hatay’ın yöresel ve simgesel ürünleri ve lezzetlerinin yanısıra, kentte yürüttülen toprak analizi, makine-fide desteği, döşenen sulama hatları gibi tarımsal faaliyetler de tanıttı.

Depremin ardından toparlanma sürecine giren şehirde tarımın yeniden ayağa kaldırılması ve kadın üreticilerin desteklenmesi amacıyla yürütülen projeler fuar katılımcılarına anlatıldı.

600’den fazla kadın girişimci kadın ve 53 kadın kooperatifinin çalışmalarını uluslararası alıcılarla buluşturan fuarda hayathatay.com, zincir marketler ve fuar aracılığıyla 105 binden fazla ürün hem iç hem de dış katılımcılara tanıtıldı.

İhracata katkısını 1-2 milyon dolardan 200 milyon dolara taşıyan Interfresh Eurasia Fuarı’nda, bu yıl 70’in üzerinde ülkeden market zincirleri, büyük toptancılar ve ithalatçılar fuara davet edilirken, Avrupa, Rusya, Orta Doğu, Hindistan, Çin, Malezya, Singapur gibi ülkelerden 50’den fazla büyük toptancı katılım sağladı.