İskenderun ekonomisinin can damarı olan İskenderun Demir ve Çelik A.Ş.(İSDEMİR)’nin limanda kapasite artışına yönelik hazırlanan projenin Çevresel Etki Değerlendirmesi(ÇED) süreci tamamlandı. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından yapılan incelemeler sonucunda, yıllık 21 milyon ton kuru yük elleçleme kapasitesini 25,7 milyon tona, maksimum 200 bin DWT kapasiteli gemiler yerine 220 bin DWT’luk gemilerin yanaşmasına olanak tanıyacak projeye“ÇED Olumlu” kararı verildi.
İskenderun’a bağlı Karayılan Mahallesi ve Payas Yakacık İmar Mahallesi Mevkii’nde bulunan ve hali hazırda 21 milyon ton/yıl yük elleçleme kapasitesiyle 5 adet tahliye/yükleme rıhtımı ve 1 adet sıvı yük (Dolfen) rıhtım ile faaliyetlerini süren İSDEMİR Limanı’nda Özel Endüstri Bölgesi ilanı ve devam eden süreçte meydana gelen 6 şubat depremi dolayısıyla değişen şartlar dolayısıyla yapılacak olan onarım ve kapasite artırma çalışmaları kapsamında 1 No’lu Rıhtımın 200 m uzatılması, 1 No’lu İskelenin uzatılması ile mevcut dalga kıran ile uzatılacak iskele arasındaki yaklaşık 14.430 m2’lik alanda dolgu yapılması, ÇED Olumlu Kararı alınan 7 No’lu Rıhtımın revizyonu (700 m uzunluğunda, -14,0 m ve kazıklı yerine derinliğin -14 m ve 400 m olarak revize edilmesi) planlandı. İSDEMİR Limanı’nın ‘Akdeniz’in en büyük dökme katı yük ve genel kargo limanı’ unvanını daha da güçlendirecek olan projenin maliyeti ise 8 milyar 473 milyon 500 bin lira olarak hesaplandı.
Güneydoğu Anadolu ve Irak’a olan uzaklığı 100 km’ye düşecek
Limanın stratejik konumunu ileriye taşıyacak Dörtyol-Hassa tünellerinin de hizmete girmesiyle birlikte, İSDEMİR ve çevresindeki 5 limanın başta Gaziantep olmak üzere Güneydoğu Anadolu ve Irak’a olan uzaklığı 100 km’ye düşecek. Böylece bölge, uluslararası ticaret ve lojistikte kritik bir üs haline gelecek.