Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Akdeniz Bölgesi’nde yapılacak olan iki yeni limanla bölgenin cazibe merkezi olmasını hedeflediklerini söyledi. Mersin ve Adana’da yapılacak iki limanla dünya ticaretinde ve uluslararası ulaştırma koridorlarında yeni ticaret ekseni oluşacağını belirten Bakan Uraloğlu, Mersin Lojistik Limanı ve Adana Ana Konteyner Limanı projeleriyle İskenderun Limanı dahil bölgedeki limanların kapasitelerinin çok üzerine çıkacağının altını çizdi.
Mersin Lojistik Limanı’nda ilk etap proje çalışmalarının tamamlandığını, Yumurtalık ilçesinde yapılması planlanan Adana Ana Konteyner Limanı Projesi’nin ise ÇED sürecinin devam ettiğini vurgulayan Uraloğlu, yeni limanlarla bölgede liman endüstrisinin oluşacağını ifade etti.
Akdeniz Bölgesi’nde İskenderun, Adana ve Mersin’de büyük ya da küçük elleçleme yapan 44 liman bulunduğunu aktaran Uraloğlu, bunların yıllık elleçleme kapasitesinin yaklaşık 100 milyon ton dökme yük, 170 milyon ton sıvı yük ve 4,5 milyon TEU konteyner elleçleme olduğunu belirterek, limanların ülke ekonomisi için hayati önem taşıdığına vurgu yaptı.
Akdeniz’de kurulacak limanlarla Basra Körfezi’nin Irak ve Türkiye üzerinden Akdeniz’e bağlanmasının yanı sıra Süveyş Kanalı’ndan gelen büyük tonajlı gemilerin yüklerinin Türkiye üzerinden dağıtılmasının sağlanacağını ifade eden Uraloğlu, “Bu limanlar sayesinde bölgede endüstri, lojistik, maden, tarım, tekstil, hayvancılık, enerji gibi ana sektörlerde yeni atılımlar gerçekleşmesini öngörüyoruz. Akdeniz Bölgesi’nin, dünyanın yeni bir liman cazibe merkezi olmasını hedefliyoruz. Limanlarla bölgede dolaylı olarak yaklaşık 50 bin, doğrudan ise 10 bin istihdam alanı oluşacak. Türkiye’nin gayrisafi yurt içi hasılasına yaklaşık 2,5 milyar lira doğrudan, dolaylı ve indirgenmiş ekonomik etkilerle ciro olarak toplam 20 milyar liralık etkisi olacak. Mersin ve Adana’da yapılacak her iki limanla, dünya ticaretinde ve uluslararası ulaştırma koridorlarında yeni ticaret ekseni oluşacak” dedi.
Uraloğlu, ayrıca yeni limanlarla doğu-batı, güney-kuzey koridorlarında demir ve kara yollarından taşınan yüklerin Akdeniz’e Türkiye üzerinden geçmesine de olanak sağlanacağını bildirdi.