Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı Lütfü Savaş, Antakya ile Arsuz’u birbirine bağlamasının yanında Belen Geçidi’nde çileye dönen trafik yoğunluğunu azaltacak ve Hatay’a alternatif yeni bir yol güzergahı sunacak olan Serinyol-Madenli yolunun yapımı için ilk kepçeyi vurdu.
Antakya ile Arsuz arasındaki yol mesafesini 76 kilometreden 55 kilometreye düşürecek olan yolun Serinyol Tahtaköprü mevkiinde gerçekleşecek 1. Etap temel atma törenine Başkan Lütfü Savaş ve eşi Nazan Savaş’ın yanısıra CHP Hatay Milletvekilleri Mehmet Güzelmansur, Suzan Şahin, Serkan Topal ve İsmet Tokdemir, belediye başkanları, siyasi parti temsilcileri, belediye meclis üyeleri ve vatandaşlar katıldı. stk
70 bin ton beton asfalt, 950 bin m3 kazı, 55 bin m3 dolgu, 120 bin m3 duvar, 3 adet 13 metre ve 24 metre uzunluğunda köprü ve 8 adet 220 metre uzunluğunda kutu menfez ile iki etapta inşa edilecek olan yolun 2023 yılı içerisinde tamamlanması planlanıyor.
“HADO’ya ulaşım kolaylaşacak”
Başkan Savaş, Serinyol – Madenli yolunun Hatay’a sağlayacağı katkılara değinerek, “Türkiye Cumhuriyeti İkinci Yüzyılının ilk dev projesinin temelini Hatay’da atmış olmaktan gurur duyuyoruz. Antakya ile Arsuz arasındaki yolu 55 km’ye düşürecek, Belen geçidine alternatif güzergah olarak bugün temelini attığımız Serinyol-Madenli yolunu 2023 yılında tamamlayacağız. Şehrimizi diğer illere bağlayan yeni bir ana yol olarak trafiği rahatlatacak, HADO’ya ulaşımı kolaylaştıracak ve geçtiğimiz günlerde yapımına başlamaktan mutluluk duyduğumuz yeni Hatay Sebze-Meyve Hali’ne lojistik açıdan büyük katkı sağlayacak yeni yolumuz tüm Hataylılara hayırlı uğurlu olsun. Temel atma törenimize katılan herkese, projenin yapımında emek veren tüm çalışma arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. Hiç durmadan, Hatay’a çalışmaya devam edeceğiz” dedi.
Ülkenin huzura ihtiyacı var!
İktidara Amanos Tüneli ile ilgili gönderme yapan Başkan Savaş, “Ülkede borçlanma var, işsizlik var, hayat pahalılığı var, huzur yok. Huzursuzluk var. Millet ittifakı olarak biz ülkede huzuru tesis edeceğiz. Hatay’da huzuru birlikte sağlıyoruz, huzur içerisinde yaşayan bir şehiriz. Huzuru bulan her ülke hızlı şekilde kalkınır ve kalkınmanın sonucunu alır. 2014 yılında tohumlarını ektiğimiz Millet ittifakı yeşerdi, meyve vermeye başladı. Biz Serinyol Madenli yolunun temelini atınca, onlar Amanos tünelinin temelini atıyormuş gibi yapacaklar. 6 barajı bitirdikleri gibi temel atmış olacaklar. 9 senedir temel yok, onlar atmış gibi yapsınlar, biz Amanos Tüneli’ni başlatır ve bitiririz” dedi.
Yolun maliyeti 320 milyon TL.
Yolun tamamlanmasıyla birlikte iki ilçe arasındaki mesafenin 55 kilometreye düşeceğini belirten HBB Fen İşleri Daire Başkanı Hasan Ziya Hamidioğulları, yol hakkında şu teknik bilgileri paylaştı; “İskenderun ve Arsuz bölgelerine ulaşımda tek yol Belen Geçidi idi. Özellikle yaz aylarında bu geçitte çok ciddi bir trafik yoğunluğu yaşanıyor ve kazalar meydana geliyordu. Bu bölgede hızlıca bir proje çalışması başlattık ve Tahtaköprü, Kömürçukuru, Derekuyu ve varış noktası olarak da Madenli’yi belirledik. Bu güzergâhla yolumuz 76 kilometreden 55 kilometreye düşüyor. Yol şu anda açık, 4 ve 6 metre genişliğe sahip. Orman Genel Müdürlüğünden alınan izinlerle ormanı tahrip etmemek adına 10 metreye çıkardık. Bu çalışmanın belediyemize maliyeti 320 milyon TL’dir. İnşallah 2023 yılı sonunda bu yolu hepimiz kullanacağız” dedi.