Türk Eğitim Sen Hatay 2 Nolu Şube üyeleri, gelecek nesillerin mimarı öğretmenlerin ve tüm eğitim çalışanlarının taleplerini haykırmak ve içinde bulundukları kaygı verici ortamın düzeltilmesi talebiyle İskenderun Anıt Alanı’nda biraraya geldi. İlk üç haftası geride kalan 2022-2023 Eğitim Öğretim yılının tüm eğitim çalışanları için umutsuz, mutsuz ve huzursuz bir şekilde başladığına dikkat çeken eğitimciler, hükümete ve karar verici yetkililere seslenerek, “Eğitim çalışanlarının haklı taleplerine kulak tıkamayın, bakan değil gören olun” çağrısında bulundu.
“Öğretmenlik bir kariyer mesleği değildir”
Üyeleri adına açıklama yapan Türk Eğitim Sen Hatay 2 Nolu Şube Başkanı Yavuz Selim Yanık, Öğretmenlik Meslek Kanunu’nun yürürlüğe girmesiyle birçok sorunu ortaya çıkaran yeni bir sürecin başladığına dikkat çekerek, “Türk Eğitim Sen’in yıllardan beri karşı çıktığı ‘sınavla kariyer’ uygulaması yeniden karşımıza çıkmış, tecrübelerimiz ve önerilerimiz göz ardı edilmiştir. Sosyal medya üzerinden algı oyunlarıyla mücadelemizi görmezden gelerek Türk Eğitim Sen’e ayar vermeye kalkanlar her ortamda iftiralarında, yalanlarında boğulacaktır. Bizler Türk Eğitim Sen olarak, 2005 yılından beri kariyer basamaklarında düzenleme yapılmasını, kıdeme dayalı bir sistemin oluşturulmasını defalarca dile getirmiş bir sendikayız. Dün ne söylediysek bugün de aynı noktadayız ve sözümüzün arkasındayız. Öğretmenlik Meslek Kanunu diye sunulup, içerik itibarıyla sınav yönergesinden öteye geçmeyen, iş olsun diye önümüze konulan iki sayfalık bu yasa, öğretmenler nazarında bir meslek kanunu olmaktan çok uzaktır. Türk Eğitim Sen olarak, yeni yasama yılında TBMM’ye, siyasi partilerimize ve milletvekillerimize çağrıda bulunuyor; başta kariyer planlamasının hizmet yılı esasına göre yapılması olmak üzere, Öğretmenlik Meslek Kanunu’nun içeriğinin adına yakışır şekilde zenginleştirilmesi amacı doğrultusunda ivedilikle adım atmaya davet ediyoruz. Öğretmenlik Meslek Kanunu, öğretmenlerimizin muhatap olduğu mevzuat ve süreçleri muhtevasında toplamalıdır. Bu minvalde; kariyer basamaklarında sınav şartı kaldırılmalı, 10 yılını dolduran her öğretmen uzman öğretmen, 20 yılını dolduran her öğretmen başöğretmen olmalıdır. Sözleşmeli atama sonlandırılmalı, tüm öğretmenler sadece kadrolu olarak istihdam edilmelidir. Şunu bir daha söylüyorum‘’ uzman ve başöğretmenlik sınavı kaldırılmalıdır! Başarıyı teşvik eden objektif bir ödül sistemi hayata geçirilmelidir. Bu yıl Türkiye’nin hemen hemen her ilinde üstün başarı belgesi olan eğitim çalışanları ödül alırken Hatay eğitim camiasından yani Hatay’daki on binlerce eğitim çalışanından kimse ödül alamamıştır. Bunun nedenini ilgili kişiler eğitim çalışanlarına açıklamak zorundadır” dedi.
“Öğretmenin itibarı, MEB’in namusudur”
İskenderun Dörtyol, Payas, Arsuz ile İskenderun Teknik Üniversitesi’nde yapılan promosyon anlaşmalarının devede kulak kaldığına dikkat çeken Yanık, “ bu 4 ilçede ve üniversitede promosyon anlaşmasının güncellenmesini talep etti.
Yönetici yetkisiyle gerçekleşen geçici görevlendirmelerin keyfiyet halini alarak bir sürgün maddesi olarak kullanıldığını ifade eden Yanık, “Bu keyfiliğe son verilmeli, somut şartlara bağlanmalıdır. Buradan üniversite yönetimine çağrıda bulunuyorum; Akademisyenler ile ilgili hazırladığınız yönetmelikleri paydaşlardan fikir alarak hazırlayın, ben yaptım oldu mantığından vazgeçin! Son dönemde sosyal medya üzerinden öğretmenlerimize saldıran, adres olarak yurt dışını gösteren, peygamber mesleği olan öğretmenliğe sırça köşkünden parmak sallayan hadsizlere inat meslek itibarımızı yeniden kazanacağız. İlkesi önce ülkesi olan bizlerin amacı bağcıyı dövmek değildir. Sorunlarımızı kamuoyu ve yetkililerle paylaşmaktır. Görevini en iyi şekilde yapmaya çalışan arkadaşlarımızın bu haklı taleplerine duyarsız kalmayın. Basın bildirimize Başöğretmen Mustafa Kemal Atatürk’ün ‘Eğitimdir ki bir milleti; ya hür, bağımsız, şanlı, yüksek bir topluluk halinde yaşatır ya da esaret ve sefalete terk eder’ sözleri ile son verirken, Türk milletini özgür, bağımsız ve muasır medeniyetler seviyesine çıkaracak yeni nesillerin, öğretmenlerin eseri olacağını bir kez daha vurguluyor, öğretmene, eğitim çalışanlarına verilen değerin, eğitime ve ülkenin yarınlarına verilen değer olduğunu da hatırlatıyoruz. Birlikte daha aydınlık yarınlara kavuşmak dileğiyle, 2022-2023 eğitim öğretim yılının hayırlı olmasını temenni ediyor, tüm eğitim camiası ve öğrencilerimize başarılar diliyoruz” şeklinde konuştu.