Karayolları Genel Müdürlüğü, Karayolları 5.Bölge Müdürlüğü, Antakya, Belen, Kırıkhan ilçesi sınırları içerisinde yapılması planlanan İskenderun – Hatay Otoyolu projesi için start verdi. 16 km’lik kısmı Belen, 0,4 km’lik kısmı Kırıkhan ve 18.345,099 km’lik kısmı Antakya sınırları içerisinde kalan ve ÇED süreci başlayan İskenderun-Hatay Otoyolu projesi ile ilgili Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü halkı proje hakkında bilgilendirmek, görüş ve önerilerini almak amacıyla 23 Kasım’da Halkın Katılım Toplantısı düzenleyecek.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından planlanan İskenderun – Hatay Otoyolu (Km 5+000-43+000) Projesi söz konusu otoyol ağının geliştirilmesi ve artırılması, karayolu ulaşımında güvenliğin daha da geliştirilmesi, ekonomik yönden ve zamandan tasarruf sağlanması ve planlandığı bölgede yaşanan trafik yoğunluğu ve trafik problemine cevap verebilmek amacıyla projelendirildi.
Proje kapsamında 4 adeti anayol, 1 adeti devlet yolunda olmak üzere toplam 5 adet köprülü kavşak, Toplam ortalama 8.675 metre uzunluğa (sadece tek yön uzunluğu) sahip olacak 2 adet tünel, 11 adet kavşak köprüsü, 2 adet viyadük, 34 adet altgeçit + üst geçit ve 74 adet menfez yapılması planlanıyor.
7 adet alternatif güzergâh çalışılan İskenderun – Hatay Otoyolu Projesi kapsamında onaylanan güzergahın yaklaşık orta bölümüne denk gelen Top Boğazı kesimindeki olası sanayi alanlarının, Hatay Su ve Kanalizasyon İdaresine ait su kuyularının ve yüksek gerilim hatlarının olması nedeniyle, güzergah ve bağlantı yolu ile ücret toplama istasyonlarının projelendirilmesinde sorunlar olacağı düşünüldüğünden, onaylı güzergahta değişiklik yapılarak, güzergahın bu kesimi Maraş Boğazı bölgesine kaydırılarak, yeniden oluşturuldu.
Toprakkale-İskenderun Otoyolu’nun devamı niteliğinde yapılması planlanan yolla ilgili Genel Müdürlükten şu bilgiler paylaşıldı: “İskenderun – Hatay Otoyolu ana gövdesi, Km=5+000’dan başlamakta ve Km=39+745.099’da sona ermekte olup, otoyol ana gövde uzunluğu 34.745,099 m’dir. Otoyol güzergâhı 2×3 şeritli olarak projelendirilmiş olup, proje hızı 120 km/saat olacaktır. Proje kapsamında 3 adet bağlantı yolu yapılacak olup bağlantı yollarının toplam uzunlukları yaklaşık 6.825 m’dir. Proje kapsamında ana güzergahta tesis edilecek Maraş Boğazı Kavşağını D825 Antakya-İskenderun Devlet Yoluna bağlamak için yaklaşık 2.366 m bağlantı yolu, ana güzergahta tesis edilecek Havalimanı Kavşağını 31-13 nolu Hatay Havalimanı Devlet Yoluna bağlamak için yaklaşık 1.773 m bağlantı yolu ve ana güzergahta tesis edilecek Üniversite Kavşağını D825 Antakya-İskenderun Devlet Yoluna bağlamak için yaklaşık 2.685 m bağlantı yolu yapılacaktır. Bağlantı yolları 2×2 şeritli olarak projelendirilmiş olup proje hızı 100 km/saat olacaktır. Proje kapsamında tesis edilecek Maraş Boğazı Kavşağında yer alan D825 Antakya İskenderun Devlet Yolunun 2.048,33 m’si, Havalimanı Kavşağında yer alan 31-13 nolu Hatay Havalimanı Devlet Yolunun 1.584,41 m’si, Üniversite Kavşağında yer alan D825 Antakya-İskenderun Devlet Yolunun 657,86 m’si ve Cilvegözü Kavşağında yer alan D420 Antakya Cilvegözü Devlet Yolunun 2.929 m’si otoyol standartlarına uygun hale getirilmek üzere 2×2 şerit olacak şekilde yeniden düzenlenecektir. Proje kapsamında düzenlenecek bu 4 devlet yolunun toplam uzunluğu yaklaşık 7.219,6 m’dir. Proje kapsamında tesis edilecek altgeçit, köprü, dere köprüsü gibi sanat yapıları ile mevcut köy yollarının bağlantılarını sağlamak üzere yaklaşık 9.992 m yan yol tesis edilecektir. Planlanan İskenderun-Hatay Otoyolu Projesi ile yeniden düzenlenecek devlet yollarını da hesaba katarsak toplam 58.781,699 m yol yapılması planlanmaktadır. Yapılması planlanan İskenderun – Hatay Otoyolu, mevcutta bulunan O-53 Toprakkale-İskenderun Otoyolu’nun devamı niteliğindedir ve tamamlandıktan sonra mevcut otoyolun Hatay’a bağlanmasını sağlayacaktır. Projenin tamamlanmasıyla Amanos Dağları en kısa ve hızlı şekilde geçilerek, Amik Ovası başlangıcındaki mevcut devlet yoluna ve devamında da Antakya’ya en kısa yoldan ulaşılması hedeflenmektedir.
Planlanan Otoyol Projesinin bölgesindeki yük taşımacılığına ve ticarete de hareket getireceği düşünülmektedir. Ekonomik olarak değerlendirildiğinde de dolaylı olarak ülke ekonomisine katkıda bulunacağı görülmektedir. Doğrudan avantajların yanında, ortaya çıkacak yüksek kapasiteli ve hızlı ulaşım nedeniyle otoyol olanaklarından yararlanan bölgelerin ekonomik gelişimine katkı sağlayacaktır.
Projenin hayata geçirilmesiyle;
-Trafik yoğunluğu azaltılarak yakıt tasarrufu sağlanacak,
-Araçlar kesintisiz, emniyetli ve konforlu bir şekilde geçiş yapacak,
-Projenin hayata geçirilmesi ile özellikle Hatay ili, Belen ve Antakya ilçeleri ciddi bir trafik yükünden kurtulacak,
-Hatay ilindeki hava kirliliğinin azaltılmasında da faydalı olacak,
-Trafikte kaybedilen zamandan kazanılacak,
-Trafik kazalarının şehir içi geçişlerinden kaynaklanan kısmı, minimuma indirilecektir.”