Bağışıklığı yükselten yedi beslenme önerisi

11 Ağustos 2020
Bağışıklığı yükselten yedi beslenme önerisi

Koronavirüs pandemisinde sağlıklı ve dengeli beslenme çok önemli. Özellikle virüse ve bakteriye karşı A, C, D, E vitaminleri ve çinko mineralleri oldukça etkili. Hiçbir takviye ya da besin tek başına mucizevi etki yaratmaz, ama düzenli ve doğru kombinasyonda kullanıldıklarında etki gösterir. Yeterli ve dengeli beslenmek, düzenli uyumak, hijyen, fiziksel mesafe ve stresi yönetebilmek önemlidir. Takviye edici besinlerle virüs ya da hastalık yenilmez. Alabildiğimiz ölçüde önlem alıp, yeme içmemizi düzenli hale getirip, yaşam boyu sürdürülebilir bir yaşam tarzı derhal benimsememiz gerekmektedir. Virüsler, obezite başta olmak üzere, yandaş hastalığı sevmiyor. Tansiyon hastaları, kanser hastaları, diyabet hastaları sağlık bakanımız, bilim insanlarımız tarafından uyarılıyor. Sırf bu virüse savunma geliştirmek için değil, tüm hastalıkları kendinizden uzak tutmak için beslenmenize, aktivitenize, yaşam tarzınıza dikkat etmelisiniz. Tek bir besin ya da besin takviyesinde çözüm aramamalısınız. Covid 19 hastalığı ile doğrudan olumlu ya da olumsuz etkileşimi kanıtlanmış bir besin ya da besin öğesi henüz çalışmalarda yer almamaktadır. Tüm bu öneriler doğrudan olmasa da dolaylı olarak birçok hastalığa defans geliştirecektir. Bağışıklığınızı destekleyecektir. Unutmayın, yediğiniz her besin bir hastalığı besliyor ya da bir hastalıkla savaşmanıza yardım ediyor olabilir.

“Sofranız renkli olsun”

Fitokimyasal içerikleri zengin ıspanak, enginar, lahana, şalgam, kereviz, turp, pancar, brokoli sevin, sofranızda bulundurun. Yeterli lif alımınızı da destekleyeceklerdir. Sofranız renkli olsun. Birçok besine yer verin, özellikle salatalarınız 3 ya da 4 farklı renkli besin içersin.

“Mor meyveler antioksidan etkili”

Antioksidan deposu mor meyveler; nar, yaban mersini, böğürtlen, çilek önerilerim arasında….

“Virüse karşı yeşil çay”

Yeşil çay, özellikle matcha olmazsa olmazlarım arasında, üzerinde o kadar çok bilimsel araştırma var ki, sayısız. Tansiyon problemi olanlar dikkatli içebilir.

“Soğan ve sarımsak koruyucu görev üstlenir”

Sarımsak, soğan tedavi etmez, hastalık gelişmeden koruyucu görev üstlenir. Propolis ve ekinezya kullanılabilir, ama 12 ay boyunca düzenli değil, ara verilmek koşuluyla kullanılmalıdır.

“Ev yapımı yoğurt tüketin”

Hastalık bağırsakta başlar. Bağırsaklarına iyi bakmak zorundasın. Ev yapımı turşu, yoğurt, kefire uygun porsiyonlarda sofranızda yer verin. Bağırsakta iyi bakteriler artmalı o dost bakterileri besleyebilmek adına probiyotik olarak nitelendirdiğimiz elma, armut, keten tohumu, soğan, muz, avokado, kurubaklagiller, bezelye, badem gibi besinler sofranızda olsun.

“Balık, bağışıklığınızı güçlendirecek”

Omega 3 anti iflamatuardır. Yani vücutta enfeksiyonla savaşır. Balık, ceviz, fındık, badem omega 3 kaynağıdır. Omega 9 kaynağı zeytinyağı yemeklere az miktarda eklenebilir. Sağlıklı yağ asidi içeriğine sahip avokado tüketilebilir. Glutamin ve kollajen içeriği zengin paça, ilikli kemik suyu tüketilebilir. Beta glukan kaynağı yulaf ezmesi öğünlerinizde olabilir. Tüm bunlar bağışıklığımız için destek olacaktır.

“Bol su tüketin”

Su tüketimi, vücuttaki toksinlerden arınmak ve metabolizmayı canlandırmak için büyük öneme sahiptir.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

error: \"İnternet sitemizde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı İmtiyaz Sahibi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez.\"