Psikososyal Destek Hattı’nı arayan arayana!

Hatay Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü bünyesinde kurulan Psikososyal Destek Hattı’nı Covid-19 dışında pek çok farklı konuyla ilgili arayanlar var. Koronavirüs ile mücadelede vatandaşların izolasyon sürecinde doğabilecek kaygı ve streslerini en aza indirebilmek için kurulan “Psikososyal Destek Hattı”nı çocuğu evde sıkılanlar ve yaşlılar ile buna karşılık ne yapabileceklerini soranlar, sohbet etmek isteyenlerin yanısıra Covid-19’a ilişkin bilgi almak isteyenler de arıyor. 22’si uzman, 3’ü de teknik destek görevlisi 25 kişilik ekip, haftanın her günü 08.00-24.00 saatlerinde vatandaşlara yardımcı olmaya çalışan hatta 444 91 32 numarasından ulaşılabiliyor.

Hatay’da yeni tip koronavirüs (Kovid-19) ile mücadele kapsamında evlerinde kalan vatandaşların kaygı ve streslerinin azaltmasına yardımcı olmak için oluşturulan “Psikososyal Destek Hattı”nı çocuğu sıkılan da sohbet etmek isteyen de arayarak destek talep ediyor. ( Lale Köklü Karagöz – Anadolu Ajansı )

Çağrıların yüzde 80’i çocuklar için

Hatay Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdür Yardımcısı Sebahattin Büyüktelli, hattın Hatay’da 10 Nisan’da kurulduğunu ve kısa sürede çok aktif bir şekilde çalıştığını söyledi.
Vatandaşların hattı aradığında en çok çocuklarıyla ilgili yönlendirme talep ettiğini ve bu ihtiyaca karşılık verildiğini aktaran Büyüktelli, “Ailelerimiz daha çok ‘Çocuklarla nasıl verimli vakit geçiririz, evde nasıl zamanı değerlendirebiliriz, pandemi ne zaman biter?’ şeklinde sorular soruyor ve süreçten kaynaklı psikolojik sıkıntı yaşıyor. Bu konularda kendilerine psikolojik olarak destekte bulunuyoruz. Çağrı geldiğinde personelimiz çok uzun süre konuşabiliyor, yani bazen 40-45 dakikayı bulabiliyor, bazen de 15 dakika olabiliyor. Kişiler evde kapalı kaldığında ne yapacaklarını bazen şaşırabiliyorlar, o yüzden sohbet için arayanlar bile oluyor. Çağrıların yüzde 80’ini çocukları için arayan ebeveynler oluşturuyor. Bu nedenle ‘çocuklarım için ne yapabilirim, nasıl zaman geçirebilirim?’ diye arayanlara bizim telefonlarımız dışarıya açılan bir kapı olmuş oluyor. Amacımız insanları rahatlatmak, bu dönemi en iyi şekilde atlatmalarına yardımcı olmak,  biz de bu yönde halkımıza hizmet veriyoruz” dedi.

Büyüktelli, evde kalmak zorunda kalan vatandaşlara da günü bölümlere ayırarak kitap okumalarını, hobileriyle uğraşmalarını veya film izlemelerini önerdiklerini anlattı.

Bir cevap yazın