Dış ticarette doğru pazar ve doğru zamanlama şart

İskenderun Ticaret ve Sanayi Odası ile Danimarka Mülteci Konseyi işbirliğiyle düzenlenen Dış Ticaret eğitim programı yoğun ilgi gördü. 4 gün süren ve Dış Ticaret Eğitmeni Danışman Murat Odacı tarafından verilen eğitimlerde, katılımcılara dış ticaret teslim şekilleri, ihracatta lojistik operasyon, ihracatta müşteri bulma hedefleri, dış ticarette kullanılan evraklar ile ilgili bilgiler verildi.

İthalat ve ihracatta artış

İTSO Başkan Yardımcısı Muhsin Yeter, TÜİK’in 2017 – 2018 yılı ihracat ve ithalat rakamlarından örnekler vererek yaptığı konuşmasında, “Dış Ticaret Uluslararası sınırlar ve bölgeler arasında karşılıklı mal ve hizmet alış verişi olarak tanımlanmaktadır. İhracatın ve ithalatın dengeli olarak büyümesi ülke ekonomilerini şekillendiren en önemli faktör olarak karşımıza çıkmaktadır. Türkiye’nin Dış Ticaret geçmişini incelediğimizde rakamların yıllar bazında artma eğiliminde olduğu dikkat çekmektedir. Türkiye İstatistik Kurumundan alınan verilere göre 2007 yılında 107 milyar dolar olarak gerçekleşen ihraç rakamlarımız 2017 yılında 157 milyar dolara ulaşmıştır. Yine 2007 yılında 170 milyar dolar olan ithalatımız ise 2017 yılında 237 milyar dolar olarak gerçekleştirilmiştir. 2018 yılının ilk 9 aylık döneminde ülkemiz tarafından 123 milyar dolarlık ihraç at yapılırken yılın aynı döneminde 174 milyar dolarlık ithalat gerçekleştirilmiştir. Bu verilen 2017 yılının aynı döneminde kıyaslandığında ise ihracatta yüzde7 oranında ithalatta ise yüzde 3.5 oranında artış gözlenmektedir. Ülke olarak daha çok çalışarak, katma değer ürün üreterek uluslararası alanda bu rakamlarda artış kaydedilebileceğimize canı gönülden inanıyoruz. İskenderun’da faaliyet gösteren firmalarımıza yönelik düzenlenen bu Dış Ticaret eğitiminin firmalarımıza ve üyelerimize faydalı olmasını temenni ediyorum” dedi.

“İskenderun önemli bir pazar”

Eğitmen Murat Odacı ise Dış ticarette pazar payının öneminde dikkat çekerek, “İskenderun ekonomik yapısı itibariyle önemli bir potansiyele sahip. Gerek bölgemizden gerekse ülke genelinde pazar araştırması rekabet analizi, ürünlerin ithalat ve ihracatında önemli yer tutmaktadır. Ürünlerin pazarlanmasında gümrük vergi oranlarının bilinmesi de etken rol oynar. Hedef; Pazar tespit edilmesi ile o pazarlara yönelen firmalar da Dış Ticarette ithalat ve ihracat kapasitelerini arttırabilirler. Doğru zamanda, doğru kişilerle ve doğru pazarlara yönelen firmalarımız cirolarını da bu şekilde arttırmaktadır” şeklinde konuştu.

Bir cevap yazın