Bakanlıktan Hatay’a ‘Açık Kapı’

Hatay Valisi Erdal Ata, İçişleri Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı tarafından 81 ilde hayata geçirilen ve vatandaşa en üst düzeyde iletişimin kurulması, taleplerinin etkin ve hızlı bir şekilde alınarak takip edilmesinin hedeflendiği vatandaş od   aklı ‘Açık Kapı’ projesinin Hatay’da hizmet verdiği Açık Kapı Bürosu’nu ziyaret etti.

Valilik giriş katında yürütülen ‘Açık Kapı’ hizmetlerini inceleyen Vali Erdal Ata’ya Vali Yardımcısı Mahmut Hersanlıoğlu ve Valilik birim müdürleri eşlik etti.

Taleplere anında karşılık

Vatandaş odaklı bu yaklaşımla devletle vatandaş arasındaki karşılıklı iletişimin artacağına vurgu yapan Vali Ata, ‘Bu projeyle İçişleri Bakanlığı’na bağlı kurumlar, yerel yönetimler ve diğer ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliği halinde mümkün olan en fazla konuda hizmet verilmesini sağlamak, vatandaşa sunulan hizmetlerin etkin ve süratli bir şekilde sonuçlandırılmasını sağlamak, onlardan gelen taleplerin hangi noktalarda yoğunlaştığını görerek sunulan hizmetler konusunda oluşturulacak politikalara zemin oluşturmak ve kronikleşmiş sorunlara hızlı çözümler üretmek amaçlanmaktadır. Burada, vatandaşlarımızın müracaatlarını doğrudan ilgili arkadaşlarımız alacak ve ilgili kurumlarımıza yönlendirecektir. İlimizde ilgili kurumlarımızda irtibat görevlileri belirlendi ve bu irtibat görevlileri buradan kendilerine yönlendirilen iş ve işlemleri takip edecekler’ dedi.

Başvurulara online takip imkanı

Açık Kapı hizmetlerinden yararlanmak isteyenler için de bilgiler veren Vali Erdal Ata, ‘Vatandaşlarımız, burada hizmet veren Açık Kapı Bürolarına şahsen gelerek veya internet üzerinden yazılı olarak ya da cep telefonlarına yükleyecekleri mobil uygulama yoluyla başvurularını yapabileceklerdir. Başvuru yapıldığı anda başvuru sahibinin telefonuna kısa mesaj yoluyla bir başvuru numarası gönderilecek, başvuru elektronik sisteme kaydedilecek. Sonrasında başvuru sahibi başvuru durumunu online olarak takip edebilecektir. Oluşturulan başvurular konusuna göre ayrıştırılarak ilgili kuruma yönlendirilip 7 gün içinde olumlu ya da olumsuz cevaplanması sağlanacaktır” diye konuştu.

Vali Ata, konuşmasının sonunda projenin sağlıklı bir şekilde yürütülmesinde kamu kurum müdürlerinin katkısının önemli olduğunu vurgulayarak, kurumlarda yetkili şube müdürlerinin kurumlara yönlendirilen vatandaş taleplerini takip ederek 7 gün içerisinde cevaplanmasına önemli katkı sağlayacağını sözlerine ekledi.

Vali Ata daha sonra Açık Kapı hizmetleri ve Açık Kapı sisteminin kullanımı ile ilgili iş ve işlemler hakkında ilgililerden bilgiler aldı.

Bir cevap yazın