Hatay RO-RO Yönetim Kurulu Başkanı ve AK Parti Hatay İl Başkanı İbrahim Güler, Hatay Büyükşehir Belediye Meclisi’nin bugün mecliste görüşeceği Hatay Deniz Otobüsü (HADO) ile ilgili teknik bilgilendirme toplantısı yapıldı.
İskendeurn Ticaret ve Sanayi Odası’nda Deniz Otobüsü seferlerinin nasıl yapılması gerektiğiyle ilgili detaylı bilgilerin paylaşıldığı toplantıya, İskenderun Belediye Başkanı Seyfi Dingil, Reyhanlı Belediye Başkanı Hüseyin Şanverdi, Payas Belediye Başkanı Bekir Altan, Belen Belediye Başkanı Adnan Vurucu, Antakya Belediye Başkanı İsmail Kimyeci, Kumlu Belediye Başkanı İbrahim Paç, İTSO Başkanı Levent Yılmaz, DTO Başkanı Bülent Kavsak, meclis üyeleri, işadamları, sektör temsilcileri, oda başkanları ve çok sayıda davetli katıldı.
HBB’ye HADO mesajı
İskenderun Ticaret ve Sanayi Odası (İTSO) Halil Şahin Meclis Salonu’nda gerçekleştirilen toplantıda konuşan Başkan İbrahim Güler, millete fayda sağlayacak olan tüm projelerin yanında olduklarını ancak milletin parasını kimsenin çarçur etmesine de asla izin vermeyeceklerini söyledi.
Güler, HADO’nun Mersin-İskenderun, Samandağ-Gazimağusa veya İskenderun-Gazimağusa arasında feribot seferlerinin başlatılmasını desteklediklerini, ancak milletin 25 milyonunun harcanmasına razı olmadıklarını belirterek, bunun ilk etapta kiralama yoluyla yapılmasını önerdi.
Projenin öncelikle kiralama yoluyla başlatılması gerektiğinin altını ısrarla çizen Hatay RO-RO Yönetim Kurulu ve AK Parti Hatay İl Başkanı İbrahim Güler, “İskenderun-Mersin, Samandağ-Gazimağusa ya da İskenderun-Lübnan arasında feribot çalıştırılması düşünülüyor ise bunun yolu bu değil. Bunun yolu öncelikle kiralamaya gidersiniz. Kiralama yoluyla feribotları getirirsiniz. Orada durumu, güzergahı, kapasiteyi, talebi görürsünüz ve hattın oturacağına inanırsınız. Daha sonra yine feribot yatırımına girer, hattın devamını sağlarsınız. Burada Hatay RO-RO örnek alınmış, bu bir Hataylı olarak benim için gururdur. Yalnız yanlış örnek alınmış. Hatay RO-RO gibi kiralamayla gidersiniz. Yarın dükkanı kapatmak zorunda kalırsa HADO, en azından kira sözleşmesi biter feribotunu gönderir. Ve milletin, devletin bu imkanları da heba edilmemiş olur. Biz bu konuyla alakalı Büyükşehir ile ilerleyen dönemlerde çalışmasını detaylı bir şekilde yapar ise, biz de Hataylı bir vatandaş ve Hataylılar olarak böyle bir söz konusu imkan varsa böyle bir feribot çalışmasına karşı değiliz, destekleriz. Ancak bu destek ve bu deneme için devletin, milletin 25 milyonunu heba etmeden, daha az imkanla daha az riskle ve daha ucuz maliyetlerle yapılması koşuluyla. Hem 94 otobüsün alımı, hem taksi duraklarının kuruluşu ya da ihalesiyle alakalı ve feribot deniz otobüsü ile alakalı bizim hareket noktamız milletin faydası, memleketin yararıdır. Biz yararlı olan her şeyin yanındayız. Esnafımızın zarar göreceği, bir satın almanın karşısında duracağız. Bizim hareket noktamız budur. 94 araç alımıyla alakalı da duruşumuz bellidir. Mevcut hatlar sıkıntı yaşarken, Büyükşehir Belediyesi planlama gücünü kullanamıyor iken, tekrar memleketin belediyesini bir borca sokturmaya müsaade etmeyeceğiz. Taksi durakları Antakya’da 400 taksi, 30 tane durak ve bunların 200 tanesi sıralı çalışıyor iken, yeni durakların ihalesine bizim müsaade etmemiz oradaki vatandaşımıza zulümdür. Biz buna müsaade etmeyeceğiz. Algılar ile bu işler yürümüyor. Bize düşen bu doğruları size söylemek… Takdir tamamen milletir. Ve bizim hareket noktamız her daim siz olacaksınız, millet olacak” dedi.