İskenderun Körfezi’ni Güneydoğu Anadolu’ya doğrudan bağlayacak Dörtyol-Hassa Demir Yolu ve Otoyol Projesi için 1,55 milyar avroluk dış finansman anlaşması sağlandı.
Hazine ve Maliye Bakanlığı ile Societe Generale liderliğindeki kreditörler arasında imzalanan finansman anlaşmasıyla hem demir yolu hem de otoyol tünelleriyle bölgenin ulaşım altyapısında yeni bir dönem başlayacak.
İhale süreci geçen yıl tamamlanan ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen dev proje Cumhuriyet tarihinin en büyük altyapı girişimlerinden biri olarak temel atma ve inşaat aşamasına geldi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, projenin bölgenin kesintisiz erişim kapasitesini artıracağını, taşımacılık giderlerini düşüreceğini, tedarik zincirini güçlendireceğini ve bölgenin ekonomik hayatını canlandıracağını söyledi.
Proje kapsamında yapılacak tünelin 3 farklı tüpten oluşması ve tünel boylarının yaklaşık 20’şer kilometre olmasının planlandığını belirten Uraloğlu, proje tamamlandığında Gaziantep-İskenderun Limanı arasındaki mesafenin 210 kilometreden 117 kilometreye ineceğini ifade etti.
Projenin, taşımacılık giderlerinin azaltılması, tedarik zincirinin güçlendirilmesi ve değer artışının sağlanması gibi faydaları olacağını da belirten Bakan Uraloğlu, “İskenderun Körfezi, Amanos Dağları’nın arkasındaki endüstriyel alanlara ve Gaziantep’e en kısa yoldan bağlanacak. İskenderun limanlarının önemi artacak, turizm gelişecek, illerimiz kalkınacak. Türkiye’nin ticaretine de önemli katkı sağlayacağız. Amanos Tüneli Projesi olarak da bilinen proje, 25 kilometrelik güzergahta 20 kilometre tek hat demir yolu ve toplamda 40 kilometrelik 2×2 şeritli otoyol tünellerinden oluşacak. Çalışmalar tamamlandığında, Kırıkhan-İskenderun-Dörtyol güzergahı 77,3 kilometreden 62 kilometreye, Dörtyol-Kırıkhan-Hassa güzergahı ise 78,8 kilometreden 25,4 kilometreye, Nurdağı-Osmaniye-Dörtyol güzergahının 121 kilometreden 100,4 kilometreye, Payas-Fevzipaşa güzergahının da 84 kilometreden 54,4 kilometreye düşürülmesi hedefleniyor” dedi.
Uraloğlu, Dörtyol-Hassa Demir Yolu ve Otoyol Projesi’yle bölgede daha güvenli, konforlu ve kesintisiz hizmet sağlanacağına işaret ederek, “Proje, İskenderun Körfezi’ni, Amanos Dağları’nın arkasındaki endüstriyel alanlara ve Gaziantep’e en kısa yoldan bağlayacak. Projeyle, İskenderun limanlarının önemi artacak, bölgenin turizm gelişimi hızlanacak ve illerimiz kalkınacak. Ülkemizin ticaretine de katkı sağlayacak bu projeyle altyapımıza önemli bir imza atacağız. Türkiye’mizi ileriye taşımak için çalışmaya ise devam edeceğiz” şeklinde konuştu.
Kahramanmaraş merkezli 6 Şubat’ta meydana gelen depremlerden sonra bölgedeki en acil altyapı ihtiyaçlarından birinin ulaşım olduğunu vurgulayan Uraloğlu, projeyle, taşımacılıktan kaynaklanan trafik sorunlarının da azaltılacağını söyledi.