6 depreminden en fazla etkilenen işletmelerin başında gelen Limak İskenderun Uluslararası Limanı (LimakPort İskenderun), afetin üzerinden geçen 1 yılda büyük ölçüde kapasitesine ulaşırken, yeni yatırımlarla büyümeye hazırlanıyor.
Rıhtımında, geri sahada, altyapıda ve makine ekipmanlarında ciddi hasar oluşan İskenderun Limanı’nda hasarlara rağmen bir yıkılma yaşamadıklarına işaret eden Genel Müdürü Gündüz Arısoy, depremin verdiği zararla birlikte deprem sonrası yaşanan yangından da ciddi anlamda etkilendiklerini ifade etti.
Depremin ardından ilk 5-6 gün yangınla mücadele etiklerini ve depremle ilgili herhangi bir aksiyonda bulunamadıklarını anlatan Limakport Genel Müdürü Arısoy, daha sonra hızlıca gerekli zemin etütlerini ve analizleri yaptırmaya başladıklarını, proje firmalarının yanısıra yurt içi ve dışından danışman firmalarla çalışmalar yürüttüklerini dile getirdi.
Gerekli analizlerin ardından onarım için harekete geçtiklerini ve yürütülen çalışmalarla geçen yılın nisan, mayıs, ekim aylarında rıhtımları hizmete açıklarını, aralık ayı itibarıyla da deprem öncesi kapasitenin yüzde 80’ine ulaştıklarını ifade etti.
Deprem öncesinde kapasitelerinin yüzde 50’sini kullandıkları bilgisini veren Arısoy, “Şu anda ulaştığımız kapasite bizim için yeterli, daha doğrusu bölge için yeterli durumda. 10 ay gibi bir süre içinde kapasitemizin yüzde 80’ine ulaşabilmiş durumdayız. Bölgeye, ithalatçı ve ihracatçılara hizmete devam ediyoruz” dedi.
Arısoy, deprem sonrası tüm çalışanlar ve İskenderun halkıyla kenetlenip depremin acılarıyla mücadele etmeye çalıştıklarını vurguladı.
Gündüz Arısoy, liman onarımlarının 2024 ve 2025’te de devam edeceğini belirterek, “Eski kapasitemize, hatta üzerine çıkma hedefimiz var. Önümüzdeki 2 yıl içinde kapasitemizi yaklaşık yüzde 30 artırmayı hedefliyoruz” dedi.
Limanın şehir için istihdam kaynağı olduğuna dikkati çeken Arısoy, buranın aylık ve yıllık rutin harcamalarını da bölgede gerçekleştirmeye gayret ettiklerini, bu şekilde bölge ekonomisine destek sağlamaya çalıştıklarını anlattı.
Arısoy, limanla etkileşim içinde olan depo, nakliye ve gümrük gibi sektörlerin de buradaki faaliyetlerden güç aldığını, limanın ayrıca bölgedeki ithalatçı ve ihracatçılara nakliye ve süre avantajı sağladığını ifade etti.
Gündüz Arısoy, geçen ay ihalesi yapılan Dörtyol Hassa Demir Yolu ve Otoyolu Projesi’ne de değinerek, projenin çok uzun zamandır bölge tarafından beklendiğini dile getirirken, “Bölgenin dinamosu Gaziantep limanlara bir adım daha yaklaşacak. Aynı şekilde Kahramanmaraş da faydalanacak, çok olumlu bir proje. Gaziantep şehrinin hem süreden hem de nakliye maliyetinden avantajı artmış olacak. Aynı şekilde Kahramanmaraş da faydalanacak. İskenderun Körfezi’ni daha fazla yaklaştırdığınız zaman bu bölgelere, tüm ithalatçı ve ihracatçılarımızın avantajına olacaktır. Çok olumlu bir proje. Umarım çok kısa zamanda sonuçlanır, bölgedeki ithalatçı, ihracatçı avantajını yaşamaya başlar” şeklinde konuştu.