Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Öntürk, özellikle deprem sonrası il genelinde su, altyapı ve kanalizasyon sorunlarını minimize etmek için yoğun çaba sarfeden HATSU’da memnuniyet oranının yüzde 85’lere ulaştığını söyledi.
Göreve geldiklerinde altyapısı çökmüş, kanalizasyonları tıkanmış, içme suyu sorunu olan, kanalizasyon suyu sokağa taşan bir şehirde şikayetlerin yüzde 90’ının HATSU’dan kaynaklı olduğunu anlatan Başkan Öntürk, iflas etmiş bir HATSU’nun gelinen noktada elde ettiği başarıya değindi.
Tek dertlerinin Hatay’a hizmet olduğunu belirten Başkan Öntürk, “Söz verdiğimiz gibi altyapı sorunlarını çözdük, çözüyoruz. Tek derdimiz Hatay’ımıza hizmet etmek, bunun için çalışıyoruz. Göreve geldiğimizde kanalizasyon, içmesuyu, arıtma tesisleri çökmüş vaziyetteydi. HATSU çökmüş vaziyetteydi. HATSU’ya 229 milyon aylık sübvanse ettim büyükşehirden… Telefonumuza gelen problemlerin yüzde 90’nı HATSU’dan dolayıydı. Şimdi geldiğimiz noktada HATSU’dan memnuniyet oranı yüzde 85’lere çıktı. Daha yüzde 15 eksiğimiz var. HATSU’da çalışan personelin alnından öpüyorum. Gece gündüz çalışıyorlar. Yıllardır mesele haline gelen Turunçlu Arıtma tesisinin yerini değiştiriyoruz. 10 km. bir tünelle atık suyu daha aşağı bir noktaya aktaracağız. Şehrin gelecek 100 yılını planlayan bir arıtma ve altyapıyı yapıyoruz. Kokudan ve O düzensizlikten Turunçlu’yu kurtarıyoruz” dedi.