Türkiye Cumhuriyeti tarihinde devlet tarafından finanse edilen ve 21 Milyar TL’lik en büyük yatırım olarak nitelendirilen Belen – Antakya Otoyolu projesinin yapımına başlandı.
11 Mart 2024’de ihalesi yapılan, toplam uzunluğu 17.917 metre olarak projelendirilen otoyol, İskenderun ile Antakya arasındaki mevcut karayolu trafiğini büyük bir oranda rahatlatmayı hedefliyor.
Belen ve Amanos Dağları kesimlerinde çift tüp tüneller inşa edilerek yapımına başlanılan Belen – Antakya Devlet Yolu’nun 24,5 kilometrelik bölümü 6 şeritli, bitümlü sıcak karışım kaplamalı devlet yoluna dönüştürülecek. Proje sürecinde ayrıca Hatay’da deprem konutları ve yeni yerleşim yerlerinin ulaşımını sağlayacak ve 76 kilometrelik bağlantı yolları da tamamlanacak.
Belen Geçidi rahatlayacak!
Belen Kaymakamı Mahmut Sami Yılmaz ve Belen Belediye Başkanı İbrahim Gül, yüklenici firma yetkilileriyle proje bilgilendirme toplantısının ardından, şantiye alanında yapılan çalışmaları yerinde inceledi.
Otoyol projesi hakkında bilgiler veren Belen Kaymakamı Mahmut Sami Yılmaz, projenin ilçeler arası ulaşımı kolaylaştıracağını ve Belen’deki trafik yoğunluğunu da azaltacağını belirtirken, “Belen trafik yoğunluğu açısından Türkiye’nin en önemli geçiş noktalarından birisi. Belen’den yaklaşık günde 55-60 bin araç geçmekte ve yoğun bir trafik oluşturmakta. Bu proje sadece bu bölgenin değil, Türkiye’nin en büyük projelerinden birisi. Dolayısıyla bölgemize ve Belenimize trafik yoğunluğu açısından çok büyük bir rahatlık sağlayacak. Bu proje, bölgemiz için, ülkemiz için çok önemli bir proje. Projenin hayata geçirilmesinden dolayı Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan başta olmak üzere Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımızın yetkilerine, Karayolları Genel Müdürlüğü yetkilerimize, valiliğimize ve emeği geçen herkese teşekkür ediyorum” dedi.
Mesafe 10 kilometre kısalacak!
Projenin 4,5 – 5 yıl gibi bir sürede tamamlanmasının hedeflendiğini ifade eden Belen Belediye Başkanı İbrahim Gül, “Belen – Antakya Otobanı milli bütçeden bugüne kadar ayrılmış en büyük yatırım, Belen’den başlayan ve Maraş Boğazı’na kadar uzanacak olan otoyolun 18 kilometre, iki tünel, viyadükler ve küçük çapta köprülerden oluşan önemli bir geçit olacak. Belen geçidi biliyorsunuz; hem uluslararası transit geçidi hem Antakya veya diğer ilçelerimize ulaşım noktasında büyük sıkıntılar yaşayan bir geçitti. Buradaki trafik yoğunluğunu azaltacak, Belen’deki trafik çilesini önleyecek ve ilerleyen zamanında Suriye’nin normalleşme döneminde yapılacak olan tüm ticarette Allah’ın izniyle bu yolumuz şehrimize çok fayda sağlayacak. Toplam mesafeyi 10 kilometre kadar kısaltarak hem zamandan hem enerjiden tasarruf edeceğiz. Bunun yanı sıra mevcut yolumuzun biliyorsunuz; coğrafya itibariyle de baktığınız zaman eğim noktasındaki sıkıntılarını hepimiz geçmiş dönemlerde yaşadık. Bunu da ortadan kaldıracak” ifadelerini kullandı.