Hatay Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Daire Başkanı deprem sonrası çalışmalarını ortaya çıkan ihtiyaçlar doğrultusunda yönlendirdiklerini belirterek, Belen Geçidine alternatif olması planlanan Serinyol-Madenli Yolu’nun da yıl sonunda tamamlanmasını planladıklarını söyledi.
Depremin ardından Altınözü, Reyhanlı, Yayladağı ve Arsuz bölgelerine yoğun bir göç olduğunu gözlemlediklerini de vurgulayan Hamidioğulları, çalışmaları da nüfusun çok olduğu bu noktalarda yoğunlaştırdıklarına dikkat çekti.
Yıkım sonrası altyapı ve üst yapıların tahrip olduğunu, çalışmaların yeni imar planlarına göre yürütülmesi ve imar planları sonuçlanmadan asfaltlama yapılmaması gerektiğinin altını çizen Hamidioğulları, “Çevre yolu üzerindeki önemli kavşaklarda ciddi bir trafik tıkanıklığı var. Normalden çok fazla ağır vasıta ve araç sirkülasyonu var. Mevcut yollar bu trafik yoğunluğunu kaldırmıyor. Bu nedenle ikinci bir çevre yoluna ihtiyaç var” dedi.
Deprem öncesi yapımına başlanan Belen Yolu’na alternatif olması planlanan Serinyol-Madenli Yolu çalışmalarının devam ettiğini kaydeden Hamidioğulları, “Bu yol direkt HADO Limanı’na bağlanıyor. Serinyol-Arsuz arası mesafe kısalıyor. İnşallah, yılbaşına kadar bitirerek hizmete açacağız. Ayrıca tüm ilçelerde çiftçilerimizin kullandığı yolların tamamında çalışmalar hızla devam ediyor. Defne Devlet Hastanesi yolunu yapmaya başlayacağız. Kale-Işıklı Köyü bağlantı yolunun da planlamalarına başlayacağız. Hassa’yı Kilis’e bağlayan bir güzergâh oluşturuyoruz. Şehrin etrafını çevreleyen bir ring olacak” şeklinde konuştu.
Hamidioğulları yapımı devam eden modern Sebze Hali Projesi’ni de 2024 yılı başlarında bitirmeyi hedeflediklerini söyledi.
Hamidioğulları, şehrin yeniden yapılanması konusunda Çevre ve Şehircilik Bakanlığıyla koordinasyon içerisinde olduklarını ancak kanun gereği konuya müdahil olamadıklarını sadece AYKOME üzerinden bölgelerin altyapı ve yollarının yapılması konusunda destek verdiklerini dile getirdi.