Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi(MKÜ) Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr Mehmet Turan, yürütülen “Organik Okul” projesinin Ar-Ge çalışmaları kapsamında Organik Okul müfredat programı oluşturdu. Türkiye’nin İlk Organik Okul müfredat programını geliştiren Prof. Dr. Turan, MKÜ Bilimsel Araştırma Ve Geliştirme Merkezinin desteklediği proje ve müfredat programı doğrultusunda hazırlanan 5 kitapta temel eğitim düzeyindeki 12 farklı dersi kapsayan 1165 ders planı yer aldığını ifade etti.
Müfredatın, özellikle pandemi sürecinde yaşanan problemleri ve dijital bağımlılığı minimize etme, obezitenin çocuklar seviyesinde düşmesi ve yaygınlaşmasını azaltmak amacıyla hazırlandığını ifade eden Turan, müfredatta eğitim öğretim sürecinde maske, mesafe ve temizlik kurallarını öğretici ve öğretim sürecine yansıtıcı bir şekilde yeraldığına dikkat çekti.
“Her ev bir okul’
Turan, eğitim modelinde 10 fiziksel bölüm olduğunu belirterek, “Bir çocuğa, ‘Hadi oyun oynayalım’ dediğimizde maalesef dijital ve sanal oyunlar aklına geliyor. Halbuki bu çocuklarının geleneksel çocuk oyunları dediğimiz, doğal ve organik oyunları olması gerekiyor. Çocuk karıncadan korkuyor, dokunduğu bir hayvanın sinek olduğunu ifade ediyor. Dolayısıyla çocuklarımız doğal, organik ve fıtrata uygun bir şekilde yetişemiyor. Bunun için her evin ve ev ortamının bir organik eğitim materyali olacak şekilde dizayn edilmesi önemlidir. Çocuklar ilkokulda bir harfi öğrenirken, evin içindeki pirinç tanelerinden, evin içindeki canlı veya bitkilerden, evdeki obje ve nesnelerden faydalanılarak her türlü öğretim materyalleri, geometrik şekiller ve levhalardan faydalanabilir. Bu sebeple öğrenciler ‘Organik Okul’ müfredatıyla birçok etkinliğe imza atabilir. Öğrenci bu okulda yeri geldiğinde koyundan, inekten süt sağacak, kaynatıp içecek. Tavuk çiftliğinde yumurta toplayarak matematik becerisi kazanacak. Arı yetiştirme ve bal üretimini gözlemleyecek. Kendi ektiği sebze meyveleri toplayıp, arkadaşları ile birlikte yemek yapacak. Buğdaydan ekmek yapmayı aşamalı şekilde görecek. Güneş saatiyle saati, orman ortamında yönleri bulmayı ve hayat bilgisi becerileri kazanacak. Organik oyun alanında geleneksel çocuk oyunlarını öğrenecek. Her ile özgü örneğin Hatay’a özgü geleneksel ve kültürel oyunları da bu oyun merkezinde tanıyabilecek. Yetiştireceğimiz nesiller birer ağaç ise, müfredat programlarımız o ağaçların tohumlarıdır. Modelde toplam 10 fiziksel bölüm bulunmaktadır. Organik eğitim alanı, mini hayvanat bahçesi, suda yaşam merkezi, organik tarım alanı, organik oyun alanı, organik meyve bahçesi, organik sanat alanı, organik beslenme alanı, amfi tiyatro alanı ve gözlem-inceleme alanlarıdır” dedi.
Prof. Dr. Turan, basılan proje kitaplarını ve ders planlarını MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı’na, Cumhurbaşkanlığı Eğitim Politikaları Geliştirme Başkanlığı’na, öğretim kurumlarına ve üniversitelere göndereceklerini belirterek, kamu veya özel sektör bazlı desteklerle Türkiye’nin ilk organik okulunun da Hatay’da kurulabileceğini belirterek cümlelerini tamamladı.