Mersin Deniz Ticaret Odası (MDTO) Genel Sekreter Yardımcısı Halil Delibaş, kapasitesini her geçen gün arttıran İskenderun Limanı’nın, Mersin Limanı’nın en büyük rakibi konumuna geldiğini söyledi. Ekonomik kriz nedeniyle bugün 2023 hedeflerinde sapma görülen Mersin Limanı’nın, İskenderun Limanı’nın artan rekabet gücü ile zorlu günler yaşadığına değinen Delibaş, İskenderun Limanının yıllık 1 milyon TEU elleçleme kapasitesiyle bugün Doğu Akdeniz’in en modern ve en büyük konteyner terminallerinden birisi olma özelliğine sahip olduğunu ifade etti.
Türkiye’deki limanlar içerisinde elleçleme tonajı sıralamasında 3’üncü sıraya yükselen İskenderun Limanı’nın, Mersin Limanı’na olumsuz etkilerini de değerlendiren Halil Delibaş, İskenderun’un 2010 yılında yani 8 yıl önceki verilerde sıfıra yakın (721 TEU) olan yıllık konteyner hareketinin, 2018 yılında 512 bin 300 TEU’ye ulaştığını aktardı.
Hinterlantları aynı olan İskenderun ve Mersin Limanları arasındaki rekabetin tamamen Mersin aleyhine geliştiği ve geçen bu 8 yılda yaklaşık 512 bin TEU konteyner hareketi ile 20 milyon tona yakın bir kargonun da İskenderun’a kaydığını belirten Delibaş, “Mersin ve İskenderun limanları arasındaki kargo hareketleri değerlendirildiğinde 2010 yılında Mersin’in 24 milyon 319 bin 530 ton elleçleme, İskenderun’un ise 21 milyon 546 bin 860 ton elleçleme yaptığını görüyoruz. Yani Mersin’in elleçleme miktarı yüzde 12,9’dan fazla… Benzer şekilde 2018 yılı değerlerine göre Mersin’de 33 milyon 91 bin 425 ton elleçleme yapılırken, İskenderun’da 57 milyon 715 bin 999 ton elleçleme yapılmış durumda. Yani İskenderun yüzde 74,4 daha fazla elleçleme yapmış. Özetle 9 yıllık süreçte Mersin Limanı’nda kargo elleçleme yüzde 36 artmış iken, aynı dönemde İskenderun Limanında ise kargo elleçleme yüzde 268 yani Mersin’den yaklaşık 7,5 kat daha fazla oranında artış kaydetmiş” diye konuştu.