Fransızların işgali döneminde imece usulü kazma kürekle açılan Yayladağı-Antakya Karayolu’nda son aşamaya gelen dört şeritli bölünmüş yol yapım çalışmaları ile 1,5 saat süren iki ilçe arasındaki ulaşım süresi 35-40 dakikaya iniyor. Proje kapsamında yaklaşık 10 km. kısalan yolda, çok sayıda viraj da ortadan kaldırıldı.
1999 yılında virajların büyük oranda azaltılarak yolun genişletilmesi için atılan büyük adım, 2001 yılında ekonomik gerekçelerle durdurulurken, bölgede 2007 yılında yeni bir proje hayata geçirildi. Dağlık ve engebeli arazide, oldukça zorlu geçen çalışmalar sonucunda tek şeritli yoldaki virajların önemli bir bölümü giderilirken, yol da genişletildi. Büyük ölçüde sona yaklaşılan çalışma tamamlandığında 52 kilometrelik yol 42 kilometreye inecek ve ortalama 280 viraj sayısı 12’ye düşürülecek.
“Ortadoğu’yu Avrupa’ya bağlayacak”
Yayladağı Belediye Başkanı Mehmet Kalkan, Yayladağı-Antakya karayolunun bulunduğu konum itibarıyla aynı zamanda Ortadoğu’yu Avrupa’ya bağlayan önemli yollardan biri olduğuna dikkati çekerek, yolun gelişime bağlı olarak yetersiz kaldığını ve bölgede bölünmüş yol ihtiyacının ortaya çıktığını söyledi.
Bu kapsamda 2014 yılında hayata geçen projeyle dört şeritli bölünmüş yoldaki çalışmaların sona gelindiğini söyleyen Kalkan, yolun 10 kilometre kısaldığı gibi, virajlarında azalmasıyla yaklaşık 1,5 saat süren Antakya-Yayladığı arası ulaşımın bu yol sayesinde 35-40 dakikaya ineceğini söyledi.