CHP Hatay Milletvekili ve PM Üyesi Av. Mevlüt Dudu, Karayolları Genel Müdürlüğü’nde on binlerce işçinin Yıllardır yol bakım onarım işleri ile teknikerlik işlerini yapmasına ve asıl işleri üstlenmelerine karşın 696 sayılı KHK dışında bırakıldığını kaydetti. Bunun büyük bir adaletsizlik olduğunu, hakkaniyet ilkesi ile bağdaşmadığını Belirten Dudu, ek bir düzenleme yapılarak, mağduriyetlerin giderilmesini istedi.
Hatay Karayolları işçileri tepkili
Karayolları 5. Bölge Müdürlüğü (Hatay Dörtyol) bünyesinde hizmet veren, kadroları Orak Altyapı San. Ve Tic. Şirketi’nde olan taşeron işçiler; anahtar teslim ihale kapsamında istihdam edildiği gerekçesiyle 696 sayılı KHK kapsamı dışında bırakıldı. Ayda 1406 net maaşla çalışan ve büyük geçim sıkıntısı çeken işçiler, şimdi bu maaşlarını da kaybetme tehlikesi altında görevlerine devam ediyor. Taşerona kadro veren düzenlemeden yararlanamayan bu işçiler; Orak Altyapı San. ve Tic. Şirketi’nin Karayolları Genel Müdürlüğü ile ihale süreci tamamlandığında işsiz kalacaklar. CHP Hatay Milletvekili ve PM Üyesi Av. Mevlüt Dudu, “Bu işçilerin mağduriyeti giderilmeli. 696 sayılı KHK’ya yönelik düzeltmeler yapılmalı veya ek kararname çıkarılmalıdır” dedi.
Milletvekili Dudu, önergesinde şu sorulara yanıt aradı:
1) Karayolları Müdürlükleri asfalt ve yol inşaatı işlerini üstlenen Orak Altyapı San. ve Tic. A.Ş bünyesinde çalışan binlerce işçi; 4-5 yıldır rutin yol bakım onarımından trafik kazalarında araç kaldırılmasına karşın kamuda ana işleri üstlenmelerine karşın Şirket ile Genel Müdürlük arasında “anahtar teslimi iş” yapıldığı gerekçesiyle kamuda kadro sağlanmamıştır. 696 sayılı Kanun Hükmünde Kararname dışında bırakılan bu işçilerin de kadroya alınmaları yönünde ek bir düzenleme yapmayı düşünür müsünüz?
2) Hatay Dörtyol 5. Bölge Müdürlüğü’nde çalışan ve Orak Altyapı San. Ve Tic. Şirketi bünyesinde çalışan işçiler, ayda 1406 net maaşla çalışmakta, geçim sıkıntısı çekmektedir. Taşerona kadro veren düzenlemeden yararlanamadıkları için şimdi işsiz kalma tehlikesi de yaşamaktadır. Orak Altyapı San. ve Tic. Şirketi’nin Karayolları Genel Müdürlüğü ile ihale süreci tamamlandığında işsiz kalacak bu işçilerin mağduriyetini giderecek misiniz?
3) Taşerona kadro sağlayan Kanun Hükmünde Kararname’deki eksikliklerin giderilmesi gerekir. Bu kadar önemli ve binlerce işçiyi ilgilendiren düzenlemenin yasa tasarısı yerine Kanun Hükmünde Kararname ile düzenlenmesinin nedeni nedir? Meclis neden devre dışı bırakılmıştır?
4) Yasa maddesindeki değişikliklerin TBMM’de görüşülmesi esnasında komisyonlarda ve Genel Kurul’da önemli düzeltmeler yapılabilirken, Kanun Hükmünde Kararname’de bu olanaklar söz konusu değildir. Kanun Hükmünde Kararname’de belirlenecek eksiklikleri hangi yolla gidermeyi düşünürsünüz?
5) Taşerona kadro olanaklarını düzenleyen 696 sayılı Kanun Hükmünde Kararname’deki kapsam hangi kriterlerle belirlenmiştir?